تابلو راهنمای طبقات|تابلو سازی راهنمای طبقات|ساخت تابلو راهنمای طبقات

  • نویسنده : سوگند
  • شنبه 28 خرداد 1401
  • 0 کامنت

آشنایی کامل با تابلو راهنمای طبقات+نکات مهم آن

 شاید برای خیلی از ماها حداقل یک بار این اتفاق افتاده باشد که وارد یک ساختمان اداری یا تجاری شده ایم و با وجود اتاق های زیاد نتوانسته باشیم اتاق مورد نظر خودمان را پیدا کنیم و باعث سردرگمی ما شده باشد.

به همین دلیل تابلو راهنمای طبقات یکی از اصلی ترین و الزامی ترین تابلوهایی به حساب می آید که در ساختمان ها ، مراکز اداری ، بیمارستان ها و... که دارای اتاق های زیاد با طبقه های زیاد هستند استفاده می شود این کار به منظور تفکیک کردن هر طبقه و واحد انجام می گیرد تا مراجعه کنندگان بتوانند اتاق و طبقه ی مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنند.

تابلو راهنمای طبقات علاوه برداشتن زیبایی که برای جذب نگاه بیننده ضروری است باید مطالبی هم که بر روی تابلو نوشته می شود هم دارای خوانایی باشد تا هر مراجعه کننده ای بتواند این نوشته ها را بخواند.

استفاده از تابلو راهنمای طبقات در ساختمان ها و اماکن به شما کمک می کند تا در کمترین زمان مسیر مورد نظر خودتان را پیدا کنید و همچنین شما را از اتلاف وقت و سردرگمی نجات خواهد داد.

همانطور که می دانید تابلو راهنمای طبقات انواع مختلفی دارند که هر کدام مناسب استفاده در یک مکان هستند.

از این رو در این مقاله اینجاییم تا شما را با انواع تابلو راهنمای طبقات و نکات لازمی که پیش از سفارش باید بدانید آشنا و مطلع کنیم پس در ادامه همراه ما باشید

مزایای استفاده کردن از تابلو راهنمای طبقات

•افزایش رضایت مراجعه کنندگان

انتظاری که مراجعه کنندگان در بدو ورودشان به ساختمان تجاری شما و یا هرجای دیگر دارند داشتن یک تابلو راهنما برای این که آن ها را به مسیر درستشان راهنمایی کند می باشد.

•صرفه جویی در وقت

•افزایش اعتبار ساختمان نزد ارباب رجوع و ساکنین آن ساختمان

استفاده از تابلو راهنمای طبقات برای چه مکان هایی استفاده می شود

•در ورودی اتاق ها و بخش های اداری = تابلو راهنمای طبقات

•نشان دادن مسیرهای مختلف یک ساختمان = تابلوهای آویز راهنما

•در ورودی اصلی = تابلو راهنمای دیواری

•استفاده از پلاک راهنما برای مشخص کردن پلاک های یک ساختمان

•استفاده از تابلوهای راهنمای ایمنی برای نشان  دادن راه پله و آسانسور، شیر آتش نشانی

 انواع تابلو راهنمای طبقات

-تابلو راهنمای طبقات از جنس پلکسی گلاس

-تابلو راهنمای طبقات از جنس کامپوزیت

-تابلو راهنمای طبقات از جنس آلومینیوم

-تابلو راهنمای طبقات از جنس استیل

-تابلو راهنمای طبقات از جنس MDF

تابلو راهنمای طبقات از جنس پلکسی گلاس

یکی از جنس های پرطرفداری که برای ساخت تابلوی راهنما استفاده می شود پلکسی گلاس می باشد چرا که هم رنگ بندی های متنوعی دارد و هم طول عمر بالاتری

تابلو راهنمای طبقات از جنس کامپوزیت

یکی دیگر از جنس های خوب دیگر که کاربرد زیادی در ساخت این نوع تابلوها دارد کامپوزیت می باشد.

استفاده از کامپوزیت در ساخت تابلو راهنما علاوه بر ظاهر زیبایی که دارد دارای مقاومت بالا در برابر شرایط جوی می باشد از این رو ماندگاری بالایی دارد و از پوسیدگی و زنگ زدگی در امان هستند.

تابلو راهنمای طبقات از جنس آلومینیوم

استفاده از فلز آلومینیوم برای ساخت تابلو راهنما جلوه زیبایی را به محیط ساختمان شما می بخشد و همچنین فلز آلومینیوم مقاومت بالایی در برابر رطوبت از خود نشان می دهد از این رو می توانید هم در محیط بیرونی ساختمان و هم محیط درونی ساختمان از فلز آلومینیوم استفاده کنید.

تابلو راهنمای طبقات از جنس استیل

در صنعت تابلو سازی یکی دیگر از پر استفاده ترین متریال های به کار رفته در ساخت تابلو ازجنس استیل می باشد.

استیل و یا به گویی می توان گفت فولاد ضد زنگ به علت مقاومت خوبی که در برابر باران و رطوبت از خود نشان می دهد در محیط های بیرون ساختمان هم از آن استفاده می کنند.

تابلو راهنمای طبقات از جنس MDF

استفاده از چوب ام دی اف برای ساخت تابلو راهنما زیبایی خاصی را به محیط کاری شما می بخشد اما مقاومت خوبی را در برابر رطوبت و شرایط آبو هوایی از خود نشان نمی دهند از این رو پیشنهاد می شود از این نوع تابلو در محیط های داخلی ساختمان استفاده کنید.

نکات مهمی که برای ساخت تابلو راهنمای طبقات لازم است بدانید

•نوشتن علائم بین المللی مثل: راه پله ، سرویس بهداشتی و علائم ضروری دیگر

•انتخاب یک فونت مناسب و خوانا برای راحت خوانده شدن از سمت مراجعه کنندگان

•تناسب داشتن ابعاد تابلو با فضای ساختمان به طوری که در برخی از مکان ها دیده می شود که فضای ساختمان کوچکی دارند اما در آن از یک تابلو راهنمای بزرگ استفاده کرده اند و یا برعکس

•چاپ باکیفیت حروف نوشته شده بر روی تابلو راهنما

•قابلیت جابه جا کردن تابلو راهنما

•قابلیت تغییر چاپ تابلو راهنما در کمترین زمان و با کمترین هزینه

قیمت تابلو راهنمای طبقات

با توجه به این که روز به روز قیمت ارز در حال تغییر است و متریال های مختلفی که در ساخت تابلو به کار می رود نمی توان یک قیمت مشخص را برای تابلو راهنمای طبقات در نظر گرفت.

 قیمت تابلو راهنمای طبقات به عوامل زیر بستگی دارد:

-المان هایی که نسبت به وسعت ساختمان ها در تابلو استفاده شده است.

-اندازه تابلو ها

-جنس تابلو ها

-متریال به کار رفته در تابلو ها

-متراژ حروف

جمع بندی

همانطورکه متوجه شدید استفاده از تابلو راهنمای طبقات برای هر ساختمان و مراکز اداری و تجاری جزو ضروری ترین کارها به حساب می آید چرا که استفاده از این نوع تابلوها از اتلاف وقت و سردرگمی ارباب رجوع جلوگیری می کند.

با استفاده از تابلو راهنمای طبقات شما به راحتی می توانید مسیر صحیح خود را پیدا کنید و دیگر نیازی به گشتن های طولانی و پرسوجو کردن از دیگران نداشته باشید.

بنابراین اگر به دنبال یک تابلو راهنمای با کیفیت برای ساختمان تجاری، اداری و مسکونی می گردین ما به شما خرید تابلو راهنمای طبقاتی از تابلو سازان راد گرافیک را پیشنهاد می کنیم چرا که علاوه بر کیفیت بالایی که دارند از هر نوع متریالی هم که بخواهید می توانید برای ساخت تابلوی خود به آن ها سفارش دهید.

همچنین  گروه تابلو سازان راد گرافیک قریب به 50 سال سابقه در ساخت انواع تابلو های تبلیغاتی از جمله تابلو چلنیوم، تابلو پلکسی،تابلو حروف برجسته و... دارند و به گویی می توان گفت متخصص این کار هستند و با داشتن کادر و اکیپ با تجربه می توانید با خیال راحت ساخت تابلوهای مورد نظر خود را به آن ها بسپارید.