تابلو فلزی|تابلو سازی فلزی|ساخت تابلو فلزی

  • نویسنده : سوگند
  • دو شنبه 21 شهریور 1401
  • 0 کامنت

تابلو فلزی

امروزه یکی از نیاز های اصلی هر کسب و کاری برای این که بتوانند کسب و کار خود را تبلیغ کنند و با مشتریان خود آشنا کنند استفاده از تابلوهای تبلیغاتی می باشد.

استفاده از تابلوهای تبلیغاتی باعث می شود تا رهگذرها و مخاطب های زیادی با کسب و کاری که دارید آشنا شوند.

همانطور که می دانید تابلوهای تبلیغاتی انواع مختلفی دارند از جمله تابلو تبلیغاتی برجسته ، تابلو فلزی،تابلو کامپوزیت، تابلو چلنیوم ، تابلو تبلیغاتی، تابلو پلاستیکی و... که با توجه به نیاز و خواسته ای که دارید می توانید تابلوی مناسب و دلخواه خود را برای نصب کردن در سر در مغازه ی خود انتخاب کنید.

تابلو فلزی چیست؟

 یکی از قدیمی ترین و پر فروش ترین تابلوهای تبلیغاتی در صنعت تابلو سازی تابلو فلزی می باشد و همانطور که از اسمش معلوم است از فلز ساخته شده است، این نوع از تابلوهای تبلیغاتی مورد پسند و باب سلیقه ی اکثریت مردم می باشد چرا که امروزه با استفاده از فلزهای متنوع و مختلف مثل استیل، آهن، مس، برنج، برنز و ترکیبات فلزی دیگر که با هرنوع سلیقه ای جور در می آید توانسته است طرفداران زیادی را به خود جذب کند.

همانطور که گفتیم تابلوهای فلزی انواع مختلفی دارند اما یکی از پرکاربرد ترین آن ها تابلوهای استیل هستند و به علت درخشندگی و زیبایی منحصر به فردی که دارد و همچنین با مقاومت و ماندگاری بالای خود توانسته است در بین مشتریان محبوبیت پیدا کند.

*در صورت تمایل می توانید با کلیک کردن بر روی لینک مورد نظر وارد صفحه ی تابلو ترموود ، تابلو کامپوزیت شوید و اطلاعات خود را در این زمینه بیشتر کنید

10 ویژگی مهم تابلوهای فلزی

•          قیمت مقرون به صرفه

•          نصب و جابه جایی راحت و آسان

•          قابلیت استفاده از فلزهای ترکیبی برای ساخت تابلو

•          قابلیت استفاده از رنگ های متنوع و زیبا

•          استفاده از نورپردازی های متنوع

•          دوام و ماندگاری زیاد

•          مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی و عوامل مختلف

•          امکان ساختن تابلو با هر نوع رنگی در صورت استفاده از ورق گالوانیزه (گالوانیزه یک نوع لایه محافظ می باشد که برای جلوگیری از پوسیدگی و زنگ زدگی فلزات استفاده می کنند.)

•          داشتن خاصیت براقی و تمیزی خودکار

•          جذب نکردن گرد و غبار به خود

ساخت تابلو فلزی در چند مرحله انجام می شود؟

1.        در ابتدا تابلو ساز به مکانی که قرار است تابلو در آن جا نصب شود می رود تا محیط را بسنجد و طبق آن تابلو را اندازه گیری کند.

2.        سپس بعد از این که اندازه گیری انجام شد تابلوسازان با کمک از یک سری از نرم افزارهای طراحی به ترتیب شروع به طراحی کردن تابلو فلزی و حروف برجسته تابلو فلزی می کند و در آخر هم نوع فونت و ضخامت حروف را تعیین می کنند.

3.        و در نهایت بعد از طراحی کردن طرح توسط تابلو ساز طرح نهایی به کارفرما نشان داده می شود و بعد از تایید کارفرما تابلو ساز شروع به ساختن تابلو فلزی می کند.

قیمت تابلو فلزی

قیمت این نوع از تابلوهای تبلیغاتی هم همانند دیگر تابلوهای تبلیغاتی به یک سری از عوامل بستگی دارد که در ادامه چند مورد از آن ها را نام می بریم:

-           متراژ محیط

-           نوع فلز به کار رفته

-           نحوه رنگ آمیزی در تابلو فلزی

-           نحوه جلاسازی حروف در تابلو فلزی

-           نوع نورپردازی در تابلو فلزی

-           جنس متریال های استفاده شده در تابلو فلزی

-           قطر حروف

-           لامپ های SMD

-           برند فلز ها

-           ضخامت حروف در تابلو فلزی

-           ارتفاع تابلو فلزی

-           استفاده کردن یا نکردن از تایمر در تابلو فلزی

-           استفاده کردن یا نکردن از فن های خنک کننده

-           نوع تبلیغات

انواع تابلو فلزی

4.        تابلو فلزی استیل

5.        تابلو فلزی آهنی

6.        تابلو فلزی مسی

7.        تابلو فلزی روی

8.        تابلو فلزی گالوانیزه

9.        تابلو فلزی برنجی

تابلوهای فلزی بیشتر در چه مکان هایی استفاده می شوند؟

تابلوهای فلزی به علت ضد زنگ بودن و مقاومت خوبی که در شرایط جوی از خود نشان می دهد قابل استفاده هم در محیط های بیرونی وهم محیط های داخلی می باشند.

همچنین از تابلوهای فلزی براس ساخت تابلوهای مغازه ها، شرکت ها،مکان های عمومی، فروشگاه ها، بیمارستان ها، تابلوهای راهنما و رانندگی، راه آهن، بانک ها، مراکز ورزشی و... استفاده می شود.

تابلو فلزی و انواع مختلف آن

تابلو فلزی پلاستیکی

در این نوع از تابلو جنس حروف به کار رفته در تابلو از جنس پلاستیک است و لبه های تابلو از جنس فلز ساخته شده است همچنین نورپردازی در این تابلو به صورت یک دست و زیبا می باشد.

تابلو فلزی نئونی

در این نوع تابلو از لوله های شیشه ای که در دو سر آن الکترود قرار می دهند یا همان نئون برای ساخت حروف تابلو فلزی استفاده می کنند.

تابلو فلزی نوراندریک

در این نوع تابلو هنگام نصب حروف های برجسته کمی حروف را با فاصله از تابلو نصب می کنند و در بین این فاصله ها لامپ ال ای دی را قرار می دهند که نورپردازی زیبایی را به حالت سایه روشن در چشم بیننده به نمایش می گذارد.

تابلو فلزی استیل

تابلو استیل یکی از پر استفاده ترین تابلو های تبلیغاتی در بین مشتریان می باشد که ترکیب شدن حروف استیل و ورقه های پلکسی زیبایی منحصر به فردی را به این نوع تابلو داده است.

و به دلیل مقاومت بالایی که دارد طرفداران زیادی را جذب خود کرده است.

جمع بندی

برای تهیه و سفارش تابلو فلزی با کیفیت بالا و ماندگاری بالا از هر نوعی که بخواهید می توانید به تابلو سازان راد گرافیک مراجعه کنید چرا که این گروه قریب به 50 سال سابقه در ساخت انواع تابلو های تبلیغاتی دارند و به گویی می توان گفت متخصص این کار هستند و با داشتن کادر و اکیپ با تجربه می توانید با خیال راحت ساخت تابلوهای مورد نظر خود را به آن ها بسپارید.