تابلو چلنیوم|تابلو سازی چلنیوم|ساخت تابلو چلنیوم

  • نویسنده : سوگند
  • شنبه 2 مهر 1401
  • 0 کامنت

تابلوی چلنیوم

یکی از محبوب ترین تابلو های تبلیغاتی که اکثریت برای معرفی کسب و کار خود استفاده می کنند تابلوی چلنیوم می باشد.

نورپردازی های به کار رفته در تابلو چلنیوم باعث شده تا زیبایی این تابلوهای تبلیغاتی چند برابر شود به طوری که توجه هر کسی را به خودش جلب می کند.

نورپردازی های به کار رفته در تابلو چلنیوم انواع مختلفی دارد از جمله: ساده، ستاره ای، کریستالی، طلایی،  پلکسی دوبل، فول کالر،لتر مکس و... که هرکدام زیبایی های خاص خودش را دارد که متناسب با کسب و کاری که دارید می توانید بهترین نوع از تابلو چلنیوم را انتخاب کنید.

در واقع تابلو چلنیوم تابلویی با نمای درخشنده و براق با نورپردازی های متنوع است به طوری که با هر نوع سلیقه ای جور در می آید از این رو این نوع تابلوی تبلیغاتی توانسته است در بین دیگر تابلوهای تبلیغاتی حرف اول را بزند و بدرخشد.

همچنین تابلو های چلنیوم با استفاده از رول چلنیوم با سایز های هفت سانتی متری، نه سانتی متری یازده سانتی متری که وجود دارد و پلکسی گلاس شفاف که رنگ های مختلفی هم دارند ساخته می شود به طوری که از رول چلنیوم برای ساخت لبه های تابلو مورد استفاده قرار می گیرد و از پلکسی گلاس برای روی حروف برجسته ای که بر روی تابلو چلنیوم نصب شده است استفاده می گردد.

بیشترین سفارشی که تابلو سازان برای تابلوهای تبلیغاتی از دنیای کسب و کار  دریافت می کنند تابلو چلنیوم می باشد چرا که همانطور که گفتیم این نوع تابلوهای تبلیغاتی به علت نورپردازی های فوق العاده زیبایی که دارند جلوه بی نظیری را در سطح شهر ایجاد می کنند.

و از آن جایی که این نوع تابلو ها روشنایی و درخشندگی خاصی را دارا هستند نظر هر بیننده ای را جلب می کند از این رو این نوع تابلو ها برای فروشگاه ها و مغازه ها و شرکت هایی که قصد دیده شدن دارند بهترین انتخاب هستند.

انواع تابلو چلنیوم

•          تابلو چلنیوم ساده

•          تابلو چلنیوم ستاره ای

•          تابلو چلنیوم کریستالی

•          تابلو چلنیوم پلکسی دوبل

•          تابلو چلنیوم فول کالر

•          تابلو چلنیوم الماسی

•          تابلو چلنیوم رینگی

•          تابلو چلنیوم طلایی

تابلو چلنیوم ساده

این نوع تابلو شکل و ظاهر ساده ای دارد و از تنوع رنگی بالایی برخوردار است، جنس مواد به کار رفته در این تابلو پلکسی گلاس می باشد.

تابلو چلنیوم ستاره ای

استفاده از تابلو چلنیوم ستاره ای نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند چرا که در ساخت این نوع تابلو بر روی سطح پلکسی گلاس برش هایی را ایجاد می کنند که از بین این برش ها نور لامپ های به کار رفته در تابلو از آن ها عبور می کند و ظاهری شبیه به ستاره ها در شب را به بیننده القا می کند.

تابلو چلنیوم کریستالی

موادی که در ساخت و طراحی تابلو چلنیوم کریستالی استفاده شده است پلکسی گلاس شیشه ای و کریستال می باشد که نمای بی نظیری را در تابلو ایجاد می کند.

تابلو چلنیوم پلکسی دوبل

تابلو چلنیوم پلکسی دوبل از جنس پلکسی ساخته شده است و دست مشتریان خود را در انتخاب طرح و رنگ باز گذاشته است.

همچنین برای ساخت تابلو چلنیوم پلکسی دوبل به ورق کامپوزیت، ورق پی وی سی، ورق ترموود، چوب وسنگ احتیاج است.

تابلو چلنیوم فول کالر

برای ساخت و طراحی این نوع از تابلوهای چلنیوم از یک برد کنترل مخصوص و بلوک های چلنیوم رنگی رنگی استفاده کرده اند به طوری که به طور تقریبی می توان گفت حدود 16 میلیون رنگ با قابلیت های زیاد در این تابلو نمایان می شود.

تابلو چلنیوم الماسی

این نوع تابلو هم همانند تابلو چلنیوم ستاره ای جنس پلکسی گلاس دارد و همانند آن در سطح پلکسی گلاس برش هایی را ایجاد کرده اند که به شکل الماس می باشد از این رو به آن تابلو چلنیوم الماسی می گویند.

تابلو چلنیوم رینگی

یکی دیگر از انواع تابلو های چلنیوم تابلو چلنیوم های رینگی هستند که با استفاده از چلنیوم، رینگ پلکسی گلاس و رینگ استیل ساخته شده اند همچنین می توانید برای روی حروف برجسته ای که بر روی این تابلو ها به کار می رود هم از رینگ پلکسی گلاس و یا رینگ استیل استفاده کنید.

تابلو چلنیوم طلایی

جنس این نوع تابلو چلنیوم از پلکسی گلاس به رنگ طلایی و اس ام دی به رنگ زرد است این نوع تابلوی چلنیوم به علت درخشش و زیبایی که دارد چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند.

به علت درخشش و جذابیت این نوع تابلو بیشتر طلا فروشی ها از این نوع تابلو برای سر در مغازه خود استفاده می کنند.

تابلو چلنیوم لتر مکس

طراحی وساخت این نوع از تابلوی چلنیوم به این صورت است که حروف به کار رفته در آن دارای دو لبه است و در لبه های آن ها یک سطح شیشه ای مانند قرار گرفته است به طوری که زیبایی این نوع تابلو را دوچندان کرده.

چه نوع تفاوت هایی در بین تابلو چلنیوم با دیگر تابلو های تبلیغاتی وجود دارد؟

I.          اولین تفاوتی که در بین تابلو های چلنیوم با دیگر تابلو دیده می شود تک تک حروف های برجسته ای که برای تابلو استفاده می شود هر کدام به صورت جداگونه و مجزا شکل دهی داده می شوند.

II.        دومین تفاوتی که دیده می شود این است که تابلوهای چلنیوم دارای یک روکش محافظ هستند که این روکش محافظ باعث می شود گردو غبار به داخل حروف وارد نشود از این رو تابلو های چلنیوم در مقایسه با دیگر تابلو های تبلیغاتی همیشه ظاهر و شکلی تمیز و درخشان دارند.

III.       سومین تفاوتی که وجود دارد این است که تابلو های چلنیوم تنها تابلویی هستند که تنوع نورپردازی در آن ها زیاد است به طوری که در تابلو های تبلیغاتی دیگر این امکان وجود ندارد تا نورپردازی تابلو های خود را به صورت ستاره ای یا کریستالی ایجاد کنید.

ویژگی های تابلو چلنیوم

•          ضد زنگ

•          دارای وزنی سبک

•          ساخته شده از ترکیب آلومینیوم و استیل

•          ماندگاری بالا

•          تنوع در اجرا

•          دارای تنوع رنگ

•          مقاوم در برابر شرایط جوی

•          دارای مقاومت بالا

•          ضد آب

پرسش و پاسخ

1-تفاوت تابلو چلینیوم با سایر تابلوهای تبلیغاتی دیگر در چیست؟
تمامی حروف های برجسته در پنل های چلینیوم دارای محفظه ای مجزا هستند و هر حرف جدا از بقیه حروف تشکیل می شود.
این پنل دارای روکش محافظ برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار به داخل حروف می باشد و همین موضوع باعث براق شدن حروف داخل پنل می شود.
همچنین اولین و تنها ترین تابلویی است که نور درون حروف را به شکل الماس، ستاره، دایره یا کریستال نمایش می دهد.
2- حروف برجسته چلنیوم چیست؟
حروف برجسته چلنیوم به حروفی گفته می شود که لبه حروف به کمک رول سلنیوم و رویه حروف با استفاده از پلکسی گلاس درست می شود. این رول های سلنیوم در اندازه ها، رنگ ها و ضخامت های مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند.
3-چند نوع تابلو چلنیوم داریم؟
تابلو چلنیوم کریستالی،پانچی،فول کال، ساده،پلکسی دوبل،رینگی،الماسی،لترمکس و...
4-تابلوهای چلنیوم چه کاربردها و مزیت هایی دارند؟
تنوع بالایی در انتخاب طرح و رنگ دارند،دارای قابلیت نورپردازی و صرفه جویی در برق و هزینه می باشند همچنین از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار می باشند.